Tarjoamiemme tuotteiden ja palveluiden lisäksi haluamme nostaa keskiöön ihmiset. Lue ja inspiroidu alan uratarinoista.
Tutustu erilaisiin tekniikan ja toiminnallisuuden ratkaisuihimme, joiden avulla saat luotua juuri sinulle laadukkaan ja toimivan keittiöympäristön.
Otamme tarkasti huomioon asiakkaan yksilölliset tarpeet ja tavoitteet. Tutustu, ihastu ja nappaa parhaat palat omaan ammattikeittiöösi.
Dieta Oy | 03.11.2023
Kotipizza on vuonna 1987 perustettu yritys, jolla on yli 300 ravintolaa eri puolella Suomea. Dieta on tehnyt Kotipizzan kanssa pitkään yhteistyötä, ja olemme toimineet yhteistyökumppanina jo useiden kymmenten ravintoloiden suunnittelussa, toteutuksessa ja ylläpidossa. Olemme ajan saatossa saaneet apua ja oppia toisiltamme, ja kumppanuus on vuosien saatossa hioutunut erittäin toimivaksi.
Kotipizzan liiketoiminnan kehitysjohtaja Janne Reimari ja laatu- ja tuoteturvallisuuspäällikkö Heikki Sikström. Kuvat: Kotipizza Group
Kotipizza tarjoaa ravintolapalveluita läpi Suomen aina Hangosta Leville saakka. Toiminta vaatii yhteistyökumppaneilta laajaa osaamista sekä valmiutta toimia koko maan alueella. “Olemme hyötyneet kokonaisvaltaisesta yhteistyöstä Dietan kanssa. Saamme palvelua niin suunnittelun, laite- ja astiahankintojen kuin myös huollon puolelta”, kertoo Kotipizzan liiketoiminnan kehitysjohtaja Janne Reimari.
Dieta on kehittänyt Kotipizzalle räätälöidyn projektinhallinnan, jonka tarkoituksena on hallinnoida projektin eri vaiheita ja aikatauluttaa esimerkiksi mittatarkistukset sekä käytönopastus. Dietan sisäinen viestintä ja kaikki projektiin liittyvät tiedot sekä dokumentit tallennetaan projektinhallintaan. Kotipizzan laatu- ja tuoteturvallisuuspäällikkö Heikki Sikström on tyytyväinen järjestelmän toimivuuteen: “Pitkään kestäneen yhteistyön tuloksena olemme oppineet tuntemaan toistemme toimintatavat ja kehittämään esimerkiksi projektinhallinnan, jonka kautta kaikki projektin vaiheet ja tarvittava tieto näkyvät Dietan organisaatiossa ja projekteissa työskenteleville.”
Kuva: Kotipizza Kuopio Tori, Kuvaaja: Niko Puumalainen
Kotipizzan ravintoloiden suunnittelussa otetaan huomioon myös talotekniset asiat. Jo etukäteen pohdituilla ratkaisuilla voidaan usein hillitä kustannuksia ja säästää aikaa sekä luontoa. “Hyvän suunnittelun avulla voidaan hyödyntää esimerkiksi jo olemassa olevien laitteiden elinkaarta. Pizzauuni voi palvella jopa 20 vuoden ajan. Kun laitteita huolletaan säännöllisesti, niin ne kestävät”, Sikström kiteyttää. Uusia laitevalintoja tehdessä Sikström tekee tiivistä yhteistyötä avainasiakaspäällikkömme Kimmo Piiraisen ja hänen kauttaan päämiesten kanssa: “Dietan päämiehet ovat tiiviisti mukana miettimässä, miten voisimme yhdessä toimia yhä paremmin. Näin myös saamme tiedon, millainen kehityssuunta laitteissa on. Laadukkaat ja kestävät laitteet sekä energiatehokkuus tukevat vahvasti Kotipizzan arvoja.”
Kotipizzalla on selkeät vaatimukset yhteistyökumppaneidensa vastuullisuudesta sekä toiminnasta. Vastuullisuus on myös ihmisten huomioimista tuotettavissa palveluissa sekä jatkuvaa kehitystä energiatehokkuuden ja vedensäästön lisäksi: “Meillä on joka viikko Dietan kanssa palaveri, jossa käydään läpi tulevan viikon ja kuukauden suunnitelmat. Yhteistyö rakentuu siihen, että meillä molemmilla on etukäteen tieto tulevasta ja mahdollisista haasteista esimerkiksi liittyen laitteiden toimitukseen tai asennukseen. Tämä on hioutunut oikein toimivaksi järjestelmäksi”, Sikström kertoo.
Kuva: Kotipizza Kuopio Tori, Kuvaaja: Niko Puumalainen
Dieta tarjoaa koko maan kattavan myynti- ja huoltoverkoston. Aluemyyjämme ovat mukana Kotipizzan ravintoloiden toteuttamisessa aina suunnittelusta avaamiseen saakka muun muassa mittatarkistusten ja käytönopastuksen osalta. “Meillä on suunnittelussa ja osittain myös toteutuksessa aina joku Dietalta paikalla, mikä on koettu erittäin toimivaksi”, Sikström selventää aluemyyjien osuutta yhteistyöhön.
Elinkaaripalvelumme ovat kasvaneet vuosien saatossa ja huoltoedustajien määrä kentällä on lisääntynyt. Dietan ja Kotipizzan yhteistyö on tiivistynyt myös tällä osa-alueella esimerkiksi kuukausittaisten huoltopalaverien muodossa. “Huollon kanssa on menty isoin askelin eteenpäin. Henkilöstön määrän lisääminen huollon puolella näkyy meille positiivisesti, ja kuukausittaiset palaverit helpottavat asioiden purkua sekä ennakointia kohteissa. Koko maan kattava huolto- ja myyntiverkosto on meille tärkeää kumppanuudessa”, Sikström kertoo ja jatkaa: “Lisäksi meillä on kaksi yhteyshenkilöä, jotka hoitavat kiireellisiä asioita huollon puolelta ja koordinoivat eri alueiden huoltotoimia. Saamme näistä aina raportit ja laitteiden seurantajärjestelmässä on kaikki kirjattuna ylös. Näin pystymme paremmin purkamaan asioita sekä suunnittelemaan tulevia ratkaisuja myös laitetoimittajien kanssa.”
Toimiva kumppanuus – ratkaisuja ja rehellisyyttä
Kotipizzan ja Dietan vuosia jatkunut yhteistyö on hyvä esimerkki toimivasta kumppanuudesta. Vuosien saatossa molemmat osapuolet ovat oppineet paljon ja kehitystyötä jatketaan koko ajan. “Emme tee Dietan kanssa vain tavarakauppaa vaan hyödynnämme paljon myös Dietan asiantuntijaosaamista erilaisessa suunnittelussa ja muissa toiminnoissa”, Reimari toteaa ja selventää vielä kumppanuuden merkitystä: “Hyvä kumppanuus on sitä, että ratkaisuja tuodaan pöytään jo ennen kuin kumppani osaa niitä edes pyytää. Me arvostamme pitkäaikaisia kumppaneita ihan kaikilla tahoilla, koska silloin palveluja pystytään yhdessä kehittämään entistä paremmiksi.” Myös Sikström kokee pitkän kumppanuuden tärkeäksi ja korostaa myös, ettei se aina ole itsestäänselvyys: “On todella tärkeää istua säännöllisesti alas, käydä asioita läpi sekä puhua rehellisesti – on tärkeä kehittyä yhdessä. Tottakai kaikki alkaa aina siitä, että yritys myy palvelunsa asiakkaalle, mutta sitten alkaa se kaikkein haastavin vaihe. Se, että kumppanuus saadaan myös ylläpidettyä. Sen pitää yllä ihmiset, konkreettiset tilanteet ja niissä toimiminen.”
Kotipizza Group | Kotipizza.fi