Marrioot hotelliketju suhtautuu kestäväänkehityksen erittäin vakavasti. Hotelliyritys on asettanut itselleen tavoitteeksi säästää energiakustannuksissa 3% joka vuosi edeltäneeseen nähden.
Viisi kerrosta ja 393 huonetta, kaksi sviittiä ja 16 kokoushuonetta sekä 9000 neliötä kokous tilaa – lisäksi hotellilta löytyy vielä kattopuutarha! Suurikapasiteetista huolimatta hotellilla on 100% kierrättämisen ohjelma, joka tekee biojätteestä polttoainetta. London Heathrowin Marriott osallistuu lisäksi vuosittaiseen Earth Hour -tapahtumaan sammuttamalla kaikki hotellin valot yhdeksi tunniksi tapahtuman aikana ja lisätäkseen täten ympäristöajattelun tietoisuutta.
Jim Shields, hotellin tekninen vastaava kertoo, että: “Kestävyyttä, energiatehokkuutta, miten olisimme vihreämpiä on ensimmäinen asia, mitä mietin, kun aloitan jonkun projektin.“ Marriottin periaatteisiin kuuluu sijoittaa säästöä tuottaviin ratkaisuihin. Pääjohtaja Ron Vos johtaa myös tekemistä kohti kestävämpää: “Me haluamme olla Heathrown vihrein hotelli ja hotellimme henkilökunnalle on kunnia asia saavuttaa tämä tavoite.“
Kun oli aika valita uusi astianpesukone, Vos ja hänen tiiminsä halusivat löytää mahdollisimman ympäristöystävällisen laitteen markkinoilta. Vanha astianpesukone kuluttaa 200–230 kW/tunnissa, mikä on yhtä paljon kuin koko muu hotelli yhteensä.
Jim Shields tarkentaa: “MEIKO:n kyky vastata toiveisiimme oli selkeä ja konkreettinen ja osoitti, että investointi MEIKO:n astianpesukoneeseen tulee maksamaan itsensä takaisin säästöinä kolmessa neljässä vuodessa.“
“Verattaessa aiempaan astianpesukoneeseen ero on kuin yön ja päivän. MEIKO:n astianpesukone on niin paljon aiempaa tehokkaampi“, täsmentää Shields ja jatkaa: “Pesutulos on niin hyvä, ettei meidän tarvitse enää kiillottaa astioita käsin, joten säästämme täten energian lisäksi myös työajassa.“
Kun harkitsemme investointeja nyt, sijoitamme järkevästi siten, että emme mieti pelkästään laitteen hintaa, vaan myös sen käyttöön liittyviä kustannuksia ja elinkaarikuluja kokonaisuutena. Laitteen omistamisen todellinen kustannus on mukana päätöksenteossa joka kerta.
M-iQ teknologiaan investoiminen on ollut London Heathrowin Marriott Hotellille menestyksekäs hankinta, joka tukee hotellin tavoitetta tulla hotelleista vihreimmäksi.