Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin koskien verkkokauppaamme. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä meihin, autamme mielellämme! +358 9 755 190 tai online@dieta.fi

 

Ostaminen

 

Voinko tehdä tilauksen yksityishenkilönä ilman yritystä ja y-tunnusta?

Myymme verkkokaupastamme tuotteita vain yrityksille, eli tilataksesi tarvitset y-tunnuksen. Tilaaminen yksityishenkilönä ei ole mahdollista.

Pitääkö minun rekisteröityä ennen kuin tilaan verkkokaupasta?

Verkkokaupastamme voi tilata helposti myös ilman rekisteröitymistä. Tilin luominen kuitenkin kannattaa, koska rekisteröityneenä pääset mm. tarkastelemaan tilaushistoriaasi ja nopeutat tilaamista jatkossa. Rekisteröityneenä sinulla on myös mahdollisuus Dieta-laskuun. Tilin voi luoda etukäteen tai tilauksen tekemisen jälkeen kassalla.

Tee tilaus -painike ei toimi, enkä pääse viimeistelemään tilaustani.

Tilauksen tekeminen ei onnistu, jos jokin pakollinen kenttä on jäänyt täyttämättä. Tarkista kaikki pakolliset kentät, ja muista myös lukea ja hyväksyä toimitus- ja takuuehdot.  

Jos valitsit toimitustavaksi noudon varastoltamme, muista valita pudotusvalikosta myös noutovarasto.

Voiko verkkokaupasta tilata Ahvenanmaalle?

Tilaaminen Ahvenanmaalle onnistuu. Kannattaa luoda verkkokauppaan tili, ja ennen ensimmäistä tilausta olla meihin yhteydessä, jotta voimme vaihtaa verokannan oikeaksi: online@dieta.fi tai +358 9 755 190 

 

Lahjakortti ja alennuskoodi

 

Minne voin syöttää lahjakortin tiedot?

Lahjakortin koodin voit syöttää Alennuskoodi-kenttään joko ostoskorisivulla tai oikean yläkulmaan avautuvassa pienessä ostoskorinäkymässä.

Minulla on alennuskoodi, miten voin käyttää sen?

Voit syöttää alennuskoodin joko ostoskorisivulla tai oikean yläkulmaan avautuvassa pienessä ostoskorinäkymässä.

Koskeeko lahjakortin summa verotonta hintaa?

Lahjakortin summa vähennetään verottomasta ostoskorin kokonaissummasta (esim. 100€ lahjakortti alentaa 1000€ alv 0% ostoskorista 100€ alv 0% ja ostoskorin loppusummaksi tulee 900 alv 0%).

Kassalla verottomiin hintoihin lisätään arvonlisävero lahjakortin jälkeen ostosten yli jäävälle summalle.

 

Toimitus

 

Paljonko toimituskulut maksavat?

Toimitusvaihtoehtoina on Kaukokiito tai Postin toimitus. Hinta vaihtelee tilauksesta riippuen 0–29 euron välillä. Postin toimitus on ilmainen yli 100 € (alv 0%) tilauksille ja alle 25 kg painoisille lähetyksille. Kaukokiidon toimitus on ilmainen kaikille yli 300 € (alv 0%) tilauksille. Toimitusmaksu lisätään tilaukseen kassalla.

Voinko muuttaa tilaukseni toimituspäivää?

Voit toivoa sinulle sopivaa toimitusajankohtaa kassalla ennen tilauksen viimeistelyä. Pyrimme toteuttamaan toiveen. Huomioithan, että toimitusajankohta voi olla toivomaasi ajankohtaa myöhemmin, mikäli toivomasi ajankohta on täynnä.

Jos haluat muuttaa tilauksen toimituspäivää tilauksen tekemisen jälkeen, voit tehdä sen soittamalla asiakaspalveluumme: +358 9 755 190

Milloin tilaukseni toimitetaan?

Arvioidun saapumisajan varastoon näet kunkin tuotteen tiedoista. Tilausvahvistuksesta näet tilauksesi toimitusajankohdan ja lisäksi saat sähköpostiisi tilauksen seurantalinkin, kun tilaus lähtee varastoltamme.

Osa tuotteista jäi jälkitoimitukseen. Milloin ne toimitetaan?

Jälkitoimituksen ajankohta riippuu siitä, milloin tilaamasi tuotteet saapuvat varastoomme. Jälkitoimituksille ei ole seurantaa. Tarkempia tietoja jälkitoimituksen ajankohdasta voi kysellä asiakaspalvelustamme online@dieta.fi.

Valitsin toimitustavaksi noudon varastolta. Milloin ja mistä voin noutaa tilauksen?

Saat erillisen viestin ja ohjeet noutoa varten, kun tilaus on noudettavissa varastoltamme. Varastomme osoite on Trukkikuja 3, 01640 Vantaa.

 

Maksaminen

 

Yritin maksaa kortilla, mutta maksutapahtuma keskeytyy eikä tilaus mene läpi.

Syitä maksutapahtuman keskeytykseen voi olla useita. Verkkokaupan kortti- ja verkkopankkimaksua varten tarvitset yrityksen nimenkirjoitusoikeuden. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrailin maksutapoihin liittyvissä ongelmatilanteissa kannattaa olla yhteydessä suoraan maksupalvelun tarjoajaan [020 718 1830 tai maksutiedustelut@paytrail.com]. Dietan verkkokaupassa helpoin maksutapa on Dieta lasku tai Dieta ennakkolasku.

Miten saan sähköisen laskutuksen tiedot syötettyä?

Haemme sähköisen laskutuksen tiedot automaattisesti, mikäli yritykselläsi on sähköinen laskutus käytössä. Vaikka kassalla tai tilausvahvistuksella on näkyvissä eri laskutusosoite, tulee lasku silti sähköisesti, kun valitset maksutavaksi Dieta-laskun tai Dieta-ennakkolaskun.

 

Omat tiedot

 

Yritykseni osoite on muuttunut, mistä voin vaihtaa osoitteen?

Voit lisätä uuden osoitteen Oman tilin Osoitekirjan hallinnasta. Valitse sitten syöttämäsi osoite oletustoimitusosoitteeksi, niin jatkossa tiedot ovat valmiiksi oikein kassalla.

Miten voin lisätä uuden toimipisteen osoitetiedot?

Uuden toimipisteen tiedot voit lisätä Oman tilin Osoitekirjan hallinnasta. 

 

Tilaukset

 

Tarvitsen kuitin tilauksesta

Kuitti toimitetaan antamaasi sähköpostiin tilauksen maksamisen jälkeen. Mikäli et ole saanut kuittia, ole yhteydessä asiakaspalveluumme online@dieta.fi.

Mistä löydän toimitusehdot?

Pääset tutustumaan toimitusehtoihimme täältä.

Mistä löydän takuuehdot?

Löydät Dietan takuuehdot täältä ja Jatkotakuun ehdot puolestaan täältä

 

Tuotteet

 

Ovatko verkkokaupassa näkyvät hinnat verollisia?

Tuotteiden hinnat ovat verottomia. Arvonlisävero lisätään tilauksen loppusummaan. Näet tilauksesi veroerittelyn kassalla ennen tilauksen lähettämistä.

Kuinka pitkä takuu tuotteilla on?

Uusilla laitteillamme on vuoden takuu. Joillekin tuotteille voit valita verkkokaupasta myös jatkotakuun, jolloin takuuaika pitenee vuodella. Outlet-laitteiden takuu vaihtelee tuotekohtaisesti. Takuuehtomme löydät täältä ja jatkotakuun ehdot täältä.

Voinko tallentaa tuotteita muistiin itselleni?

Kun olet luonut tilin, voit tallentaa tuotteita suosikeiksi niiden yhteydessä olevasta sydän-painikkeesta. Tallennetut tuotteet voit myös lähettää sähköpostiin tai vaikkapa kollegalle Omalta tilin Omalta toivelistalta.

Keskeneräinen ostoskorisi tallentuu automaattisesti, kun olet kirjautunut tilillesi verkkokauppaan.

 

Yleisiä ongelmia ja niiden ratkaisuja

 

Olen valinnut kassalta haluamani maksutavan ja noudon varastolta. En saa tilaustani vietyä loppuun.

Valitse toimitustavan alasvetovalikosta vielä varasto, josta tuotteet noudat. Esim. DSV, Trukkikuja 3.

Olen lisännyt tuotteita ostoskoriini. Kun menen kassalle tulee minulle virheilmoitus "No such entitywith cartld =". Lisäksi kaikki osoitetietoni ovat kadonneet kassasivulta.

Tarkista, että sinulla ei ole selaimessasi kolmannen osapuolen selainlaajennuksia asennettuna, jotka estävät verkkosivustojen toimintoja. Voit tilata myös käyttämällä jotain muuta selainta tai matkapuhelinta/padia.

En pääse kirjautumaan sisään.

Mahdollisesti olet unohtanut salasanasi. Voit luoda itsellesi uuden salasanan täällä.

 

Etkö löytänyt etsimääsi vastausta? Ota yhteyttä meihin, autamme mielellämme! +358 9 755 190 tai online@dieta.fi

 

Siirry verkkokauppaan >>