Dieta Oy Takuuehdot
Takuunalaisuus
Dieta Oy myöntää takuun myymilleen uusille laitteille mahdollisten rakenne-, valmistus- ja raaka-ainevikojen osalta. Takuuajan jälkeen ei vetoaminen takuuaikaiseen ilmoitukseen ole pätevä, ellei sitä ole tehty kirjallisesti takuuaikana.
Takuun edunsaaja
Takuu koskee Suomeen ensimmäiselle asiakkaalle myytyjä laitteita.
Takuuaika
Takuuaika on yksi (1) vuosi laskien laitteen toimituspäivämäärästä.
Takuun sisältö
Takuuseen sisältyvät takuuaikana Dieta Oy:n toteamien rakenne-, valmistus- ja raaka-ainevikojen laitteille aiheuttamien vaurioiden korjauskustannukset. Mainitut viat Dieta Oy tai Dieta Oy:n valtuuttama huoltoliike korjaa saattamalla laitteen toimintakuntoon.
Takuutyön suoritus
Kiinteästi asennetut laitteet korjataan asiakkaan luona arkipäivisin klo 8.00-16.00 välisenä aikana. Helposti kuljetettavat (paino alle 25 kg) laitteet tulee asiakkaan toimittaa omalla kustannuksellaan Dietan huoltoon (Holkkitie 8, 00880 Helsinki) korjattavaksi. Korjatut laitteet ovat asiakkaan noudettavissa tai ne toimitetaan asiakkaalle hänen kustannuksellaan. Takuukorjaustyö iltaisin ja viikonloppuisin tapahtuu asiakkaan pyynnöstä asiakkaan kustannuksella.
Vastuun ja takuun rajoitukset
Tämä takuu on annettu edellyttäen, että laitetta on käytetty normaaleiksi katsottavissa käyttöolosuhteissa ja että käyttöohjetta on noudatettu huolellisesti. Dieta Oy:n vastuu rajoitetaan näiden ehtojen mukaiseksi, eikä takuu siten kata sellaisia vahinkoja, jotka laite aiheuttaa henkilölle tai toiselle esineelle eikä välillisiä kustannuksia.
Takuuseen eivät sisälly viat, jotka ovat aiheutuneet:
laitteen kuljetuksesta
laitteen käyttäjän huolimattomuudesta tai laitteen ylikuormituksesta, käyttöohjeiden tai päivittäisen hoidon ja ylläpidon laiminlyönnistä
Dieta Oy:stä riippumattomista olosuhteista, kuten jännitevaihtelusta, tulipalosta, vääristä liitännöistä, vahingontekotapauksista, muiden kuin valtuutettujen huoltoliikkeiden suorittamista korjauksista, huollosta tai laitteeseen tehdyistä rakennemuutoksista
asennus- ja käyttöohjeiden vastaisesta tai muuten virheellisestä laitteen asennuksesta tai sijoituksesta käyttöpaikalle.
Merkityksettömät viat, säädöt, käytönopastukset ja laitteiden tarvikkeet
Takuuseen ei sisälly laitteen toimintakunnon kannalta merkityksettömien pintanaarmujen korjaaminen, laitteen normaalit käyttöohjeessa esitetyt säädöt, käyttöopastuskäynnit, puhdistustoimenpiteet, jotka johtuvat asiakkaan höyry- tai vesi-johtoverkostossa olevista epäpuhtauksista eivätkä sellaiset työt, jotka aiheutuvat varo- tai asennusmääräysten laiminlyönneistä tai näiden selvittelyistä asennuskohteessa. Osat, joiden rikkoutumisvaara käsittelyn tai luonnollisen kulumisen seurauksena on normaalia, kuten merkkivalot, tiivisteet, paistoanturit ja liikuteltavat muoviosat, eivät kuulu takuun piiriin.
Toimenpiteet vian ilmetessä
Vian ilmetessä takuuaikana on asiakkaan viipymättä ilmoitettava tästä Dieta Oy:n huoltoon. Tällöin on ilmoitettava, mistä laitteesta on kyse (laitemalli, sarjanumero), vian laatu mahdollisimman tarkasti sekä olosuhteet, jossa vika on syntynyt ja/tai ilmenee. Dieta Oy selvittää omalta osaltaan, kuuluuko laite ja kuvattu vika takuun piirin ja antaa asiakkaalle korjaustapaa ja -ajankohtaa koskevan tiedon.
Katso myös Jatkotakuun ehdot: https://www.dieta.fi/takuuehdot-jatkotakuulle
You can find warranty conditions in English here.
ReLife-laitteiden takuuehdot
Varaosatakuu
Dieta Oy myöntää myymilleen ReLife-laitteille kuuden (6) kuukauden varaosatakuun mahdollisen osien rikkoutumisen varalle. Varaosatakuu ei koske laitteita, jotka eivät ole takuun piirissä. Jos laite ei kuulu takuun piiriin, se on ilmoitettu tuotteen tuoteteksteissä "Ei takuuta" -merkinnällä. (Liite 1)
Takuun edunsaaja
Takuu koskee ReLife-laitteita. Takuu ei siirry kolmannelle osapuolelle.
Takuuaika
Varaosatakuu myönnetään aina laitekohtaisesti kuusi (6) kuukautta laskien laitteen toimituspäivämäärästä.
Takuun sisältö
Takuuseen sisältyvät varaosatakuuaikana Dieta Oy:n toteamat osien rikkoutumiset ja näistä aiheutuvat varaosakustannukset. Mahdolliset korjauskustannukset eivät kuulu varaosatakuun piiriin.
Vastuun ja takuun rajoitukset
Tämä takuu on annettu edellyttäen, että laitetta on käytetty normaaleiksi katsottavissa käyttöolosuhteissa asianmukaisesti. Dieta Oy:n vastuu rajoitetaan näiden ehtojen mukaiseksi, eikä takuu siten kata sellaisia vahinkoja, jotka laite aiheuttaa henkilölle tai toiselle esineelle eikä välillisiä kustannuksia.
Takuuseen eivät sisälly viat, jotka ovat aiheutuneet:
laitteen kuljetuksesta
laitteen käyttäjän huolimattomuudesta tai laitteen ylikuormituksesta, käyttöohjeiden tai päivittäisen hoidon ja ylläpidon laiminlyönnistä
Dieta Oy:stä riippumattomista olosuhteista, kuten jännitevaihtelusta, tulipalosta, vääristä liitännöistä, vahingontekotapauksista, muiden kuin valtuutettujen huoltoliikkeiden suorittamista korjauksista, huollosta tai laitteeseen tehdyistä rakennemuutoksista
virheellisestä laitteen asennuksesta tai sijoituksesta käyttöpaikalle.
Toimenpiteet vian ilmetessä
Vian ilmetessä takuuaikana on asiakkaan viipymättä ilmoitettava tästä Dieta Oy:n huoltoon. Tällöin on ilmoitettava, mistä laitteesta on kyse (laitemalli, sarjanumero), vian laatu mahdollisimman tarkasti sekä olosuhteet, jossa vika on syntynyt ja/tai ilmenee. Dieta Oy selvittää omalta osaltaan, kuuluuko laite ja kuvattu vika takuun piirin ja antaa asiakkaalle varaosan toimitusajankohtaa koskevan tiedon.
LIITE 1: ReLife-laitteiden varaosatakuu
ReLife-laitteiden varaosatakuu
Varaosatakuu koskee käytettyjä ReLife-laitteita ja on voimassa laitteen toimituspäivämäärästä
Varaosatakuu koskee myyjäosapuolen huoltamia ja tarkistamia laitteita
Varaosatakuun piiristä poissuljetaan
kosmeettiset vauriot
myyntihetkellä tiedossa olevat mahdolliset viat/puutteet, jotka eivät estä laitteen turvallista käyttöä
käyttäjävirheestä tapahtuneet rikkoutumiset
Varaosatakuun ominaisuudet
Mikäli laitteeseen tulee takuun aikana käytön estävä vika, joka ei ole kohtuullisin kustannuksin korjattavissa
1. Ostajalla sekä myyjällä on oikeus purkaa kauppa
Lopullisen päätöksen kaupan purkamisesta tekee myyjäosapuoli
Kauppasumma palautetaan täysimääräisenä
Myyjä huolehtii mahdollisista palautukseen liittyvistä kustannuksista, esimerkiksi palautusrahdista
TAI
2. Asiakkaalle myydään uusi vastaava laite rikkoutuneen tilalle tarjousperiaatteella (tapauskohtainen)
Arvion ja lopullisen päätöksen uuden laitteen myynnistä tekee myyjäosapuoli